Technologia wsparciem w aktywności fizycznej

Noworoczne postanowienia, takie jak powrót do formy, znów pukają do naszych drzwi, a zdrowie i kondycja są być może nawet ważniejsze niż zwykle. Technologia pomaga nam w łatwy sposób osiągnąć te cele. Oto jak. Zdobycie kondycji, nabranie masy ciała i pożegnanie się z kilogramami, które pojawiły się w ciągu ostatnich kilku miesięcy minionego roku, to częste postanowienia dużej liczby osób, niezależnie od tego, czy lubią sport, czy też dopiero zaczynają rozważać go jako opcję aktywności. Oto kilka wskazówek, jak ćwiczyć z pomocą technologii, korzystając z zaawansowanych funkcji oferowanych przez wszelkiego rodzaju nowoczesne urządzenia. Zegarki sportowe, telefony komórkowe i smartfony, prawdziwe słuchawki bezprzewodowe. Dowiedz się, jak mogą pomóc Ci dotrzymać noworocznego postanowienia. Tym razem na poważnie.

Wyznaczaj sobie cele.

Przyrost masy mięśniowej, utrata wagi czy zwiększenie elastyczności to rzeczywiście cele, ale musimy je lepiej zdefiniować, jeśli chcemy je osiągnąć. W przeciwnym razie istnieje szansa, że zrezygnujemy, gdy tylko zaczniemy odczuwać, że ćwiczenia stają się mniej rutynowe niż pierwszego dnia, gdy zaczynaliśmy z pełnymi bateriami. Jak przezwyciężyć pokusę, by powiedzieć sobie dość?

Smartwatche oferują niezwykle przydatne funkcje i pozwalają nam dostosować nasze treningi tak, aby były o wiele bardziej efektywne. Na przykład, możemy ustawić liczbę kalorii, które chcemy spożywać, a oni będą nas informować przez cały czas, jak blisko lub daleko jesteśmy od osiągnięcia tego celu. Jeśli wyzwaniem jest osiągnięcie określonej liczby uderzeń serca nieprzerwanie przez określony czas (idealne dla treningu o wysokiej intensywności), możesz również określić te dane ilościowo. Świetną rzeczą w smartwatchach jest to, że zawierają one dane biometryczne dla szerokiej gamy treningów, w tym ćwiczeń, które możesz wykonywać w domu, takich jak joga, ciężary czy jazda na rowerze stacjonarnym. Co jeśli nie masz zegarka? W takim przypadku możesz skorzystać z telefonu komórkowego i dedykowanych aplikacji, które zawierają kilkuminutowe treningi na każdy dzień, a także spersonalizowane plany treningowe i przypomnienia, dzięki którym nie zapomnisz o założeniu rajstop.

Czy Twoim celem jest dojście do idealnej wagi lub zdobycie określonej ilości mięśni? W takim przypadku nie ma wątpliwości: zdecyduj się na inteligentną wagę z pomiarem procentowej zawartości tłuszczu w organizmie i dostosuj swój trening do danych, które możesz zbierać za każdym razem, gdy wyjdziesz spod prysznica. A jeśli jesteś fanatykiem biegania lub jazdy na rowerze, możesz chcieć monitorować swoje tętno z najwyższą precyzją. Aby to zrobić, możesz zdecydować się na monitory tętna, które są przymocowane do klatki piersiowej za pomocą paska i nie przeszkadzają. Ich dane synchronizują się z aplikacjami mobilnymi, a nawet urządzeniami fitness Bluetooth, zapewniając aktualizacje w czasie rzeczywistym.

Technika biegowa.

Trening w domu, bieg w parku czy wizyta na siłowni nie muszą być nudne. Trzeba tylko wiedzieć, jak przeplatać różne ćwiczenia i tempa, co możemy zrobić, włączając zmiany w tempie treningu. Ale to nie zawsze wystarcza.Jak uniknąć popadnięcia w monotonię? Muzyka jest naszym głównym sprzymierzeńcem. Utrzymanie idealnej playlisty na każdą chwilę poprawi nasz nastrój i może nawet sprawić, że będziemy trenować ciężej, poprawiając nasz progres. Aplikacje takie jak Spotify mają nawet specjalne listy odtwarzania dla każdego rodzaju ćwiczeń, więc nie musisz spędzać czasu na ich układaniu. Joga, podnoszenie ciężarów, indoor cycling – wybór należy do Ciebie.

Jeśli zdecydowaliśmy się na trening w domu i jesteśmy zdani tylko na siebie, dobry głośnik Bluetooth lub soundbar do salonu może być świetnym towarzyszem ćwiczeń. Wolisz iść pobiegać czy odwiedzić siłownię? Może mieszkasz w mieszkaniu i masz towarzystwo? W takim razie nie ma wątpliwości: wybierz zestaw słuchawkowy True Wireless lub model przeznaczony do zastosowań sportowych. Zostały one zaprojektowane tak, aby nie plątały się z maszynami i nie wypadały bez względu na to, jak szybko biegasz. Wreszcie, należy unikać rozpraszania uwagi. Będąc w biegu i słysząc powiadomienie o e-mailu z pracy może odciąć Cię w najgorszy możliwy sposób. Godziny pracy są godzinami pracy, a godziny dla nas są tylko tym, godzinami dla nas. Włącz tryb „nie przeszkadzać” podczas treningu, a unikniesz niepotrzebnego rozpraszania uwagi/

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.