Spam telefoniczny to kwestia sporna
Spam telefoniczny to kwestia bardzo sporna. Niektórzy uważają, że takich telefonów nie należy w ogóle odbierać, inni mówią, że tak nie wypada i należy z człowiekiem choć krótko porozmawiać, zresztą, może się okazać, że pod obcym numerem ukrywa się ktoś znajomy lub potencjalny klient.
Wystarczy jednak, że przeczytasz nasz artykuł, a dowiesz się, jak rzeczywiście powinno być. Nękające nas telefony rzeczywiście są sprawą iście irytującą. Nienawidzimy, gdy telemarketerzy uprzykrzają się kilka razy dziennie lub w tygodniu, proponując nam rozmaite rzeczy: supernaczynia, bardzo korzystne pożyczki, rejestrację w sklepie, podanie danych osobowych, a w zamian coś tam i coś tam – odechciewa nam się tego słuchać, choć są osoby, które łapią się na podobne „upominki.” Należy wtem szybko sprowadzić je na ziemię i uświadomić, że nigdy nie ma nic za darmo, a niestety firmy telemarketingowe często łapią klientów na kruczki – i możemy wpakować się w niezłe bagno, nie mając przed sobą umowy, bazując jedynie na słodkim głosie pani sekretarki, proponującej nam coraz to dziwniejsze rzeczy. Bądźcie uważni i starajcie się rozmawiać ze swoimi bliskimi – dziećmi, a także osobami starszymi czy samotnymi, które mogą być idealnym łupem dla telemarketerów. Gdy zaczniesz zwracać na to uwagę, zobaczysz, że świat stanie się lepszy. Starsze osoby bowiem są często naiwne i łatwowierne. Tak samo te samotne, które nie mają zbyt dużego obycia wśród ludzi i nie wiedzą, co to kantowanie, oszukiwanie.
Proponujemy zatem nie tylko ograniczenie podawania swoich danych osobowych w Internecie, co skutecznie zmniejszy spam telefoniczny, jak i mailowy, ale też po prostu – nieodbieranie takowych połączeń. Dlaczego? Im rzadziej podnosisz słuchawkę, tym bardziej utwierdzasz telemarketerów w przekonaniu, że twój numer jest nieaktywny i nie ma co do ciebie dzwonić. Gdy odbierasz, tym samym pokazujesz, że jesteś aktywny – i stąd tak częste telefony z obcych numerów.
Bardzo ważną kwestią w aspekcie spamu telefonicznego jest sprawdzanie numerów w przeglądarkach do tego stworzonych. Zastanawiasz się, o co chodzi? Nic prostszego – wchodząc na domeny takie jak: odebrac.pl, ktoto.info, jesteś w stanie zobaczyć, kto do ciebie wydzwaniał, jakie miał intencje. Porównujesz to wszystko z danymi tam umieszczonymi. Gdy zobaczysz, że ktoś napisał o danym numerze: „Spam, nie odbierajcie”, „Zadręczali mnie kilkanaście razy dziennie, zablokowałam”, „To ci od fotowoltaiki. Nie odbierajcie, szkoda waszego czasu”, „Kazali podać dane osobowe – zablokowałem”, „Oszuści kłamią, że chcą zrobić ankietę, w rzeczywistości wyłudzają dane osobowe. Na pytanie, kto jest administratorem danych osobowych – rozłączyli się” – masz już absolutną pewność, że nieodbieranie jest najsłuszniejszym pomysłem. Oprócz tego masz możliwość sprawdzenia, ile razy dany numer był wyszukiwany, jaką ma reputację, kiedy ostatnio ktoś wpisywał go w przeglądarkę. Dzięki tym wszystkim informacjom jesteś pewien, co zrobić następnym razem. Ty też korzystaj z tej opcji i uświadamiaj i ostrzegaj innych!