Niechciane numery dotykają wszystkich
Spam telefoniczny dotyka każdego z nas. Czy też to zauważasz? Bardzo często głowimy się – odebrać, czy nie odebrać, a jeśli odebrać, to co odpowiadać na te wszystkie pytania? Czy ktoś ma prawo wypytywać mnie o moje dane osobiste? Czemu ktoś znów proponuje mi szybki kredyt, pożyczkę w banku? Dlaczego wszyscy, którzy do mnie dzwonią, tak dziwnie prowadzą te rozmowy, a na moje szczegółowe pytania mają jedynie zbywające odpowiedzi? Czy to wszystko nie jest lekko dziwne, a może i przerażające, bo jak w końcu należy się zachować i jak zwalczać spam telefoniczny, rozprzestrzeniający się w naszych czasach szybciej niż dżuma za dawnych lat?
No właśnie, to zbiór wielu pytań na które ludzie nie mają odpowiedzi. Na szczęście z pomocą przychodzi nasz portal. Uspokajamy – spam telefoniczny dotyka bardzo wielu osób. Jest to codzienność. Zmaganie się ze spamem wcale nie jest takie trudne. Wystarczy zacząć od kilku podstawowych zmian.
Na początek powinieneś wiedzieć, że masz absolutną swobodę w nieodbieraniu telefonu komórkowego. Jeżeli dzwoni do ciebie obcy numer, nie masz żadnego obowiązku, by go odebrać. Wszak równie dobrze może pod tym numerem ukrywać się oszust. Jeśli jednak prowadzisz firmę lub masz bardzo ekstrawertyczne podejście i zawierasz dużo nowych znajomości, nie dziwi nas to, że decydujesz się jednak na odbieranie telefonów. Wobec tego, jeśli masz problemy z asertywnością, po prostu będziesz musiał poćwiczyć pewność siebie i sprawne wypowiadanie słowa „nie.”
Nieodbieranie telefonu od nieznanych numerów jest o tyle dobre, że zmniejsza spam. Dlaczego? Bardzo często obce numery dzwonią, by wykonać trik „głuchego telefonu.” Cóż to oznacza? Jest to metoda, dzięki której sprawdzane jest, czy twój numer jest aktywny; czy ktoś go odbiera i czy jest możliwość zaprezentowania swojej oferty. Właśnie dlatego, im częściej nie odbierasz, tym więcej punktów dla ciebie – możesz zostać odnotowany jako nieaktywny numer.
Poza tym pamiętaj o bardzo ważnej zasadzie – sprawdzania numerów telefonów na służących do tego portalach internetowych. Jakie portale mamy na myśli? Są to domeny, takie jak; odebrac.pl czy ktoto.info. Na wszystkich tych stronach w łatwy, przystępny sposób sprawdzisz, kto męczy cię niechcianymi połączeniami. Strony są zaplanowane tak, że informują cię, ile razy dany numer był wyszukiwany (a zatem wiesz już, z jaką rangą problemu się mierzysz), kiedy ostatnio ktoś wpisywał go w przeglądarkę, jaką ma reputację (negatywną, pozytywną, neutralną, niebezpieczną), a także masz dostęp do sekcji komentarzy, w których ludzie szczerze piszą o swoich doświadczeniach z danym numerem. Możesz spotkać tam krótsze informacje, takie jak: „Nie odbierać, spam”, jak i dłuższe: „Dzwonili dwanaście razy. W końcu odebrałam. Chcieli wyłudzić moje dane osobowe. Zablokowałam ten numer.” Możesz znaleźć też konkretną informację, z jakim oszustwem powiązany jest ten numer (np. związane z kredytami, z siecią Orange, ankietami, itp.). Jak widzisz, strony te są bardzo przydatne w walce ze spamem.